Warunki gwarancji
1. ARTMOTOR JapanAuto z siedzibą w Warszawie, ul. Jeździecka 20, 05-077 Warszawa udziela swoim klientom gwarancji na wykonaną usługę w zależności od wykonanego zlecenia: mechaniczną lub lakierniczą lub blacharską lub montażową lub serwisową.
2. Gwarancja udzielana jest zarówno Konsumentom, jak i przedsiębiorcom korzystającym z usług ARTMOTOR JapanAuto. W przypadku przedsiębiorcy wyłączone zostają uprawnienia z tytułu rękojmi za wady na rzecz niniejszej gwarancji.
3. Odpowiedzialność z tytułu niniejszej gwarancji obejmuje wyłącznie wady wynikające z wykonania, nieprawidłowych czynności montażowych, serwisowych, mechanicznych, blacharskich, lakierniczych pojazdu przez ARTMOTOR JapanAuto.
4. Gwarancja obowiązuje przez okres 6 miesięcy od daty wykonania usługi albo do 5 000 km przebiegu pojazdu, z tym, ze w przypadku usługi lakierniczej ARTMOTOR JapanAuto udziela gwarancji antykorozyjnej elementów objętych usługą (z wyłączeniem układu wydechowego, tarcz kół, zawieszenia, połączeń gwintowych, listew, ozdobnych i zawiasów) na okres 6 miesięcy.
5. Niniejsza gwarancja nie obejmuje części zamiennych zakupionych przez ARTMOTOR JapanAuto do wykonania usługi, które są objęte gwarancją producenta.
6. Gwarancja nie obejmuje:
6.1 części używanych, części i materiałów eksploatacyjnych,
6.2 skutków normalnego zużycia,
6.3 wykonania/próby wykonania samodzielnej naprawy pojazdu przez klienta lub w innym warsztacie aniżeli ARTMOTOR JapanAuto,
6.4 wady i uszkodzenia powstałe w związku z niewłaściwym lub sprzecznym z przeznaczeniem, używaniem wykonanego lub odebranego przedmiotu usługi, w tym uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez klienta lub osoby trzecie (np. wskutek kolizji czy działania),
6.5 części i materiałów dostarczonych przez klienta do wykonania usługi,
7. W celu reklamowania usługi lub części zakupionej w ARTMOTOR JapanAuto, Klient powinien okazać dowód zakupu lub dowód wykonanej usługi.
8. Gwarancja ulega wyłączeniu, a Klient traci uprawnienia z niniejszej gwarancji, w razie ingerencji w przedmiot naprawy po dokonaniu usługi przez Cemot sp.J. przez Klienta albo podmioty lub osoby trzecie.
9. W przypadku ujawnienia wady w zakresie wykonanej usługi objętej gwarancją klient dokona zgłoszenia tego faktu do ARTMOTOR JapanAuto na piśmie, w terminie 3 dni roboczych od jej ujawnienia. W zgłoszeniu reklamacyjnym, Klient ma obowiązek:
9.1 skonkretyzować rodzaj stwierdzonej wady/usterki (opisanie stwierdzonej wady/usterki),
9.2 opisać co nie działa prawidłowo i na czym to polega,
9.3 oraz opisać okoliczności (z podaniem daty) związane z ujawnieniem, stwierdzeniem wady/usterki,
9.4 przytoczyć datę wykonania usługi oraz podmiot na rzecz którego usługa była wykonywana (ze wskazaniem również czy chodzi o osobę fizyczną czy o przedsiębiorcę),
9.5 podpiąć paragon albo fakturę za wykonanie usługi, której reklamacja dotyczy.
10. Klient ma obowiązek współdziałać z ARTMOTOR JapanAuto w postępowaniu o ustalenie czy reklamacja jest uzasadniona, w tym udostępnić pojazd do oględzin w związku z reklamacją oraz udzielić wszelkich informacji i danych potrzebnych do rozpoznania reklamacji, także dotyczących okoliczności ujawnienia wady. W razie potrzeby i możliwości klient zobowiązany jest również do bezzwłocznego przesłania do ARTMOTOR JapanAuto dokumentacji zdjęciowej dotyczącej wady.
11. Zaniechanie przez klienta, obowiązku określonego w ust. 8 oraz ust. 9, uprawnia ARTMOTOR JapanAuto do powstrzymania się od rozpoznania reklamacji oraz jej przyjęcia pojazdu do naprawy. Strony ustalają, że za wszelkie wynikłe z tego powodu koszty i szkody, ARTMOTOR JapanAuto nie ponosi odpowiedzialności. Ewentualne przekazanie w tej sytuacji przez klienta pojazdu do naprawy, serwisu do podmiotu lub osoby trzeciej, powoduje utratę przez klienta praw z niniejszej gwarancji. Klient przyjmuje, że w powyższej sytuacji wszelkie ewentualne roszczenia klienta do ARTMOTOR JapanAuto będą rozpatrywane wyłącznie według cennika obowiązującego w ARTMOTOR JapanAuto.
12. ARTMOTOR JapanAuto w terminie 14 dni ustosunkuje się do złożonej reklamacji.
13. W przypadku uznania reklamacji, usterka zostanie usunięta w terminie do 14 dni. Okres naprawy ulega zawieszeniu przez czas dostarczania do ARTMOTOR JapanAuto części zamiennych potrzebnych do naprawy gwarancyjnej.
14. Termin gwarancji liczy się na nowo od zakończenia gwarancyjnej naprawy pojazdu, w zakresie dotyczącym naprawy gwarancyjnej.
15. Naprawa gwarancyjna wykonywana jest w warsztacie ARTMOTOR JapanAuto, gdzie następuje również wydanie pojazdu klientowi po naprawie gwarancyjnej.
16. W przypadku zgłoszenia przez klienta roszczenia z tytułu gwarancji, które okazało się nieuzasadnione, klient zobowiązany jest zwrócić ARTMOTOR JapanAuto poniesione koszty w związku ze zgłoszoną reklamacją, a ewentualna naprawa pojazdu może być wykonana na podstawie odrębnego zlecenia, na warunkach w nim odrębnie ustalonych. Do kosztów związanych z nieprawidłowym zgłoszeniem reklamacji zalicza się w szczególności:
16.1 koszty parkowania pojazdu – w kwocie 20 zł za każdą dzień opóźnienia w pierwszym miesiącu w odbiorze pojazdu oraz po 200 zł za każdy następny rozpoczęty miesiąc,
16.2 koszty holowania,
16.3 koszty oceny technicznej,
16.4 koszty przeglądu pojazdu wg stawki 100 zł netto za roboczogodzinę.
17. Wszelką korespondencję w sprawie należy wysyłać na adres podany w nagłówku niniejszego dokumentu gwarancyjnego lub mailem: artmotor@japan.auto.pl. W korespondencji klient jest zobowiązany do podania swoich danych do korespondencji. Strony mają obowiązek wzajemnego informowania się o zmianie danych do korespondencji i adresów korespondencyjnych, pod rygorem przyjęcia skuteczności doręczeń na adres ostatnio znany drugiej stronie.
18. Niniejsza ochrona gwarancyjna obejmuje teren Polski.
19. W sprawach nieunormowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
20. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
21. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Gwarancji wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Za formę pisemną nie uznaje się formy elektronicznej, w tym mailowej.